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Motos Honda
La première apparition de Honda en Amérique du Nord a eu lieu à Vancouver en 1959, il y avait six concessionnaires originaux qui ont adopté la nouvelle marque dans l'espoir de quelque chose de différent de la norme, Rex et Glenn Turple étaient l'un de ces six premiers, et les derniers d'entre eux aussi, faisant de Turple Bros. Ltd. le plus ancien concessionnaire Honda en Amérique du Nord. 10 Des années après l'arrivée de la première moto Honda en Amérique du Nord, Honda Canada a été fondée. Au fil des ans, nous avons vu de nombreuses motos Honda franchir nos portes, notamment l'emblématique CB750 (dans notre logo principal) à la gamme CBR victorieuse en course, à la nouvelle et à l'ancienne Africa Twin, au roi des motos de tourisme, la Goldwing, et à bien d'autres encore. Nous attendons toujours avec impatience de voir ce que Honda Motorcycles nous réserve par la suite.

Action # H10857

2025 Honda CB1000SP ABS

Prix $19,104 CAD
$18,604.00 La vente se termine le 31 décembre, 2025
Tout compris, il suffit d'ajouter la TPS.
Aperçu

Honda CB1000SP Standard Motocyclette

You can’t miss the dynamic angular styling, or the gleaming gold suspension components, or the piercing quartet of projector headlights, or the blacked-out aesthetic. The Honda CB1000SP makes a bold statement just standing there, but it’s when you swing a leg over and twist the throttle that this streetfighter really opens your eyes. CBR-spec power tuned for instant acceleration grabs your attention right away, and then the agile handling and comfortable ergonomics remind you of the SP’s all-around versatility.

Caractéristiques
Modèle
CB1000SP
Nom de catégorie
Motocyclettes
Année
2025
Type de vente
Nouveau
Manufacturier
Honda
Vin
JH2SC8627SK000065
Couleur
NOIR
Classer
M
Nom de code
MOTO
Code modèle
CB1000SPS
État du titre
CLEAN
Condition unitaire
EXCELLENT
abdos
Deux canaux
Pneus
De face: 120/70-17 Arrière: 180/55-17
Freins
De face: Étrier Brembo STYLEMA® à quatre pistons à montage radial, double disque flottant de 240 mm Arrière: 310 mm disque
Couleur
Noir balistique mat métallisé
garantie
12 mois, kilométrage illimité, garantie librement transférable; couverture étendue disponible avec Honda Plus
Empattement
1,455 mm (57.2 in)
Code modèle
CB1000SPS
Poids à vide
211 kg (465 lb)
Type de moteur
Moteur 4 cylindres en ligne, refroidi par liquide
Transmission finale
Chaîne
Hauteur du siège
809 mm (31.8 in)
Train de soupapes
DACT, 4 soupapes par cylindre
Déplacement
999 cc
Transmission
6-vitesse, multiplaque humide avec Assist & Embrayage à pantoufle
Capacité de carburant
17 litres
Livraison de carburant
Injection électronique PGM-FI
Alésage et course
76 mm x 55.1 mm
Suspension arrière
OHLINS TTX36, bras oscillant Prolink, 139mm (5.47 in) Voyage
Suspension frontale
41 mm Fourche Showa USD SFF-BP 118 mm (4.6 in) Voyage
Garde au sol
135 mm (5.3 in)
caractéristiques supplémentaires

2025 Honda CB1000SP ABSInformations complètes

Lumineux, intuitif et personnalisable, l'écran d'instrumentation TFT couleur de cinq pouces vous informe sur l'état de la moto et du trajet, ainsi que sur les paramètres du mode pilote du HSTC.

2025 Honda CB1000SP ABSPhares perçants

Tucked seductively in the CB1000SP’s nose fairing, a quartet of projector-type LED headlights ensure that you can see and be seen at all times of day. Taillights and turn signals are small but mighty LED, too.

moteur & transmission

La puissance du Streetfighter

It started life as the power behind the CBR1000RR, so you know the new CB1000SP’s 999 cc four-cylinder engine delivers spirited performance right across the rev range. To give it true streetfighter character, engineers modified the pistons, altered valve timing and lift, designed a new airbox, and more — all with the aim of improving midrange power. The result? An engine with a powerful performance that’s also plenty capable of being an everyday ride in the city, and a whole lot of fun on tight, twisty backroads.

Des performances palpitantes

Avec un poids à pleine charge de seulement 212 kg (467 lb), le calcul aboutit à un rapport poids/puissance enthousiasmant.

Soupape d'échappement variable

To further broaden the engine’s powerband, a bypass valve inside the muffler optimizes exhaust pressure based on engine revs, restricting exhaust flow below 5,700 rpm, and then opening above that point to allow the engine to breathe and exhale deeply, and rev quickly to its 11,000 rpm power peak.

Accélération instantanée

Arm-stretching acceleration is one of the key attractions of a big-bore streetfighter, and the CB1000SP does acceleration like few bikes out there. One of the ways Honda engineers boosted the SP’s go-power was by altering the gear ratios in the CBR-based six-speed manual transmission, with lower ratios in the bottom gears and a tall final gear that’s ideal for highway cruising. And use the clutch for upshifts, thanks to the built-in quickshifter that eliminates the need to use the clutch for anything other than starting and stopping. It even works with the throttle-by-wire system to “blip” the throttle during downshifts.

Pantoufle/Embrayage assisté

The engine’s slipper/assist clutch provides two key benefits to improve performance, safety, and rider confidence. First, the “slipper” function helps to mitigate rear-wheel hopping caused by rapid engine braking while downshifting. And second, the “assist” function reduces the effort required to operate the clutch lever. Together, this technology helps to lessen fatigue while in stop-and-go traffic, while also reducing the risk of rear-tire lockup for extra rider reassurance during spirited riding.

Modes de conduite réglables

No two riders feel the exact same way about how their bike should perform, so the CB1000SP’s Honda Selectable Torque Control (HSTC) lets you customize a wide array of settings to perfectly suit your riding style or the road conditions. Select between Standard, Rain, and Sport mode — or one of two user-customizable modes — to modify power delivery, engine braking, wheelie control, and traction control.

châssis & suspension

2025 Honda CB1000SP ABSGéométrie de la masse

The twin-spar steel frame provides a rigid foundation to support the engine and suspension, while its mass-forward geometry creates a sensible riding position that’s sporty yet relaxed. The mostly flat seat lets you sit forward and more upright while navigating through the city, or stretch out and crouch down in a more aggressive posture on a twisty road.

2025 Honda CB1000SP ABSSuspension haut de gamme

As befits a premium Honda SP model, the CB1000SP boasts top-shelf suspension components front and rear. The Showa SFF-BP (Separate Function front Fork - Big Piston) 41 mm inverted fork uses a damping mechanism in one leg and only a spring in the other leg, which reduces sliding resistance and weight. And of course It’s fully adjustable for damping and spring preload. At the back you’ll find a fully adjustable Öhlins TTX 36 shock, connected via Pro-Link to a gravity-die-cast aluminum swingarm with an asymmetrical gull-wing shape to keep the exhaust system tucked in tightly. Superbike-spec stuff all around.

2025 Honda CB1000SP ABSFreins améliorés

Le système de freinage est lui aussi supérieur à la norme: une paire d'étriers Brembo STYLEMA® légers à montage radial, actionnés par un maître-cylindre à piston radial, serrant des rotors flottants de 310 mm à l'avant, avec un étrier Nissin compact à l'arrière.

2025 Honda CB1000SP ABSRoues légères

To keep crucial unsprung weight as low as possible, the CB1000SP shares its five-spoke wheel design with the CBR1000RR-R. They look barely there, yet are plenty sturdy enough to handle the SP’s impressive power.